11 augustus

11 augustus 2018

Daar zijn we weer, na een "verplaatsdag" en een totaal verregende dag. We hadden gisteren nog wel de fietsen mee Goede moed maar ze zijn niet van de auto afgeweest, tot we weer terug waren bij het hotel. In plaats van fietsen hebben we maar het dorpje verkend waar we verblijven, Zelenza Ruda. Echt een dorp gericht op toeristen. In de winter voor de skieers en in de zomer voor onder andere fietsers net als ons. We hebben een heerlijke lunch gegeten bij café Charlotte, en zijn terug gegaan naar ons hotel. Hier hebben we de sauna en het zwembad maar met een bezoek vereerd.

Vanmorgen scheen gelukkig de zon weer. Gisteren hadden we een fietskaart gekocht. Hierop werd verwezen naar een app voor op de telefoon, en zo hebben we een route bepaald die wij vandaag willen gaan fietsen. Route van vandaag Er zitten aardig wat hoogte verschillen in. Maar dat mocht de pret niet drukken. We zijn een klein beetje van de geplande route afgeweken, en hebben een soort van MTB pad gefietst, met best wel een pittige daling, maar wel heel leuk om te doen. Je komt haast geen mens (of dier) tegen.

Op de terug weg af en toe gestopt om foto's te maken van de omgeving. Het is hier werkelijk geweldig mooi. Zo rij je ineens naast een rivier Rivier na een volgende bocht, lees haarspeldbochten, heb je een heel ander uitzichtGeweldig uitzicht Er zijn meer foto's daarvoor moet je even bij foto's kijken.

Tegen half 6 terug in het hotel, waar we (alweer) eten geregeld hebben voor vanavond. Dit is toch iets gemakkelijker dan weer het dorp in moeten. Ons hotel staat best wel hoog, morgen foto, en lopen is een uitdaging… zeker met volle buik. En omdat het toch best wel stoer is, om hier te fietsen, toch maar even de volgende foto gemaakt tja.