8 Augustus - laatste rit rond Trebon

8 augustus 2018

Vandaag was het alweer onze laatste volledige dag in Trebon. Wat hebben we hier een mooie week gehad. Mooi hotel, prachtig weer, schitterende omgeving. Wat wil je nog meer.

Als afsluiting van de fietsroutes hadden we bedacht vandaag de route van de rustdag te gaan fietsen. Althans, volgens de omschrijving kon deze gedeeltelijk gefietst en voor de rest gewandeld worden. Na het ontbijt eerst nog maar even naar de supermarkt voor wat extra water want het beloofde weer een warme dag te worden. En vervolgens de route op zoals beschreven. Het was een rondje rondom het meer waar het hotel aan ligt dus we hoefden niet ver van "huis". Het eerste stuk ging door een soort park en was vrij overzichtelijk. Echter ging het al snel over in een mooie MTB singletrack. Met de nodige tegenliggers vergde dat best wat stuurmanskunst maar dat maakte het wel uitdagend. En de natuur waarin we terechtkwamen maakte het ook dat het een schitterende tocht werd. Door bos (met heeeeele hoge bomen), langs meren (met naar lucht happened karpers), je kon het zo gek niet bedenken.

DSC_8603    DSC_8613

En ook fietsten we hier onderweg nog langs een houtzagerij (met een houtvoorraad waar we wel 10 winters van zouden kunnen stoken) en plotseling kwam er ook nog een kerk tevoorschijn.

IMG_20180808_115507   DSC_8619

Al met al was ook dit weer een schitterende tocht die we toch in het geheel hebben kunnen fietsen. Maar dat zal komen doordat wij op de MTB waren en niet op een gewone fiets. Want op een gewone fiets zal dit niet allemaal te doen zijn geweest.

temporary_file6362847489130920330

Na het rondje even doorgefietst naar de plaatselijke JUMBO en daar een broodje en wat drinken gehaald. En toen werd het weer tijd voor de cooling down in het meer. Dat werd nog even spannend want het dreigde te gaan regenen en onweren. Echter meer dan enkele druppels en wat gerommel kwam het niet.

20180808_141123

Aan het eind van de middag vervolgens alvast maar weer de koffers gepakt zodat we morgen door kunnen reizen naar het volgende hotel richting de grens met Duitsland en Oostenrijk. We hebben hier in Trebon in ieder geval een mooie week gehad met zo goed als 200 geregistreerde fietskilometers.

IMG_20180808_220709

Vanavond weer afgesloten met een heerlijke maaltijd bij onze stamkroeg. We hadden blijkbaar zo'n trek dat de eerste hap al was gesneden voor er een foto werd gemaakt :-)

IMG_20180808_200455

En nu op naar de verplaatsing van morgen. Hopen dat dat net zo'n mooie week wordt als deze.

Tot daar!