7 augustus

7 augustus 2018

Gisteren een dag zonder fietsen. Wel even de stad bekeken en een ijsje gegeten. Voor de rest lekker rustig aan het meer gelegen, wat gelezen en gezwommen. Vandaag toch maar weer op de fiets. In verband met de verwachte temperatuur een korte route gekozen.Route Dit bleek wel een hele mooie route te zijn. We zijn door de bossen gefietst, tussen meren door en over een heel hoog viaduct. Onderweg een stop gemaakt Eendenvijver. Waarschijnlijk een kweekmeer voor eenden, want er zaten er heel veel. Hier ook direct maar even een broodje gegeten. Na een poosje weer verder gefietst tussen de bloemenvelden die wel heel mooi van kleur waren kleur. Dit was wel een warm stukje fietsen in de volle zon. Maar als je dan zulke mooie kleuren ziet, verneem je er niets van. Na een kleine 2 uur kwamen wij in het dorpje aan waar wij eerst een poosje op een bankje hebben gezeten om bij te komen. Wat gegeten en gedronken in de schaduw. Toen het trein station opgezocht. We zijn dus met de trein terug gegaan. Dat was leuk om mee te maken, en kost haast niets. met de fiets in de trein Men was zelfs zo vriendelijk om ons te helpen de fiets uit de trein te tillen. We waren mooi op tijd in het hotel, waar we ons direct maar hebben omgekleed in onze zwemkleding. Aan het meer achter het hotel hebben we onze spullen neer gelegd en zijn we heerlijk gaan afkoelen in het meer. Heerlijk!  Vanavond een ander restaurant uit geprobeerd. Er werd speciaal iemand geroepen die Engels sprak, dat is best wel uniek hier. De meeste mensen spreken alleen Tsjechies, soms een beetje Duits, maar Engels niet zo heel veel. Hier hebben we allebei een lekkere pizza gegeten.avond eten. Nu langzamerhand maar eens ons bedje opzoeken, want al die buitenlucht… dat is toch niet echt gezond. Wel te rusten.

1. Nelly:
    7 augustus 2018
    Gezellig om jullie verhalen te lezen. Veel plezier verder😗
  2. Dries:
    8 augustus 2018
    Leuk man veel herkenbaar van de vakanties die wij er hebben doorgebracht. Mooi land.