12 Augustus - Anders

12 augustus 2018

Vanochtend toen we wakker werder zeiden we tegen elkaar: We kunnen wel eens even helemaal niks gaan doen vandaag. Boekje lezen, voetbal kijken, spelletje spelen. Oftewel, een luie dag maken we ervan.

Echter veranderde dit plan alweer bij het ontbijt. Of het nu kwam door de overheerlijke espresso (iedere ochtend is er een barista die de lekkerste koffie voor je klaar maakt),

Espresso

of toch het idee dat we nog wat foto's met een indruk van hoe hoog we hier zitten met jullie zouden delen zoals beloofd in de blog van gisteren.

Maar na het ontbijt was het dus niet boekje pakken en zitten, maar de wandelschoenen (en deze keer dus ook geen fietsschoenen) aan en naar buiten. Na het maken van wat foto's rond het hotel (het gebouw links op deze foto),

Hotel

besloten we om nog een stukje hoger te lopen waar volgens onze nieuwe fietsapp een uitkijkpunt was. Dit zou enkele honderden meters verderop liggen. Nu was dat ook wel zo, echter waren dat nogal stijgende meters... Een goede trainng voor de kuiten dus. Maar het uitzicht wat je daarvoor terug kreeg was adembenemend. Wat is het hier toch prachtig.

Uitzicht

Nu we toch eenmaal op pad waren besloten we nog maar een stukje verder te lopen richting het eind van de stoeltjeslift. Deze was vandaag ook open maar we besloten toch maar te gaan lopen. Uiteindelijk dit punt gehaald en toen bleek dat we op ruim 1200 meter hoogte waren aanbeland. Bij het hotel was dit iets minder dan 1100 meter. Dat was dus een beste klim geweest. Dat ze hier op het winterseizoen zijn voorbereid bleek wel uit het feit dat de sneeuwschuiver al klaar stond voor eventueel gebruik.

Hoog   Sneeuwschuiver

Nu hadden we er natuurlijk voor kunnen kiezen om dezelfde weg terug te gaan lopen echter aan de andere kant van deze top liep ook een pad en voorzover wij dan konden inschatten moest dat ook te doen zijn en zouden we uiteindelijk een rondje kunnen lopen Na verloop van tijd werd echter duidelijk dat dit wel een aanzienlijk rondje ging worden. Maar dat mocht de pret niet drukken want waar we liepen was het wel erg mooi. Voor een impressie zie de foto's in het fotoalbum van vandaag. Eentje willen we jullie hier niet onthouden en dat was het huisje van de Tsjechische kabouter Plop (Leprechaun Plop):

Plop

Uiteindelijk hebben we na ruim 4 uur wandelen en 15,5 km het hotel weer weten te bereiken.

strava3818900168725254504

Toen toch maar met de voetjes omhoog en alsnog boekjes lezen, spelletjes spelen en voetbal kijken (al was het misschien beter geweest dat niet te doen). En nu na een heerlijk diner met o.a. Beef a la Hollandaise (oftewel gehaktballen) lekker uitbuiken en dit blogje schrijven. En dan gaan we morgen weer zien wat de dag ons dan brengt.