5 Augustus - derde rit alweer

5 augustus 2018

Vanochtend waren we weer op tijd wakker en na een douche en ontbijt (inclusief rookworst) 20180805_091206 werd het weer tijd om op de fiets te stappen. Vandaag iets eerder dan de voorgaande dagen omdat er volgens de beschrijving een dikke 60 km te gaan waren vandaag.

Na een begin langs het meer hier bij het hotel via hoofdwegen het platteland op. Dat waren erg mooie wegen om te fietsen en volgens ons ging dat ook best vlot. Het doel hierbij was om in de plaats Nove Hrady uit te komen. Dit was het meest zuidelijke punt van deze route oftewel het "dieptepunt".

Screenshot_20180805-220943

Echter om hier te komen werden we wel geacht eerst tot grote hoogte te klimmen. Want een beste klim was het naar dit plaatsje toe. We meenden zelfs in de verte de uitlopers van de Alpen te zien.

IMG_20180805_123132

Maar eenmaal boven kwamen we in een leuke plaats terecht waar het tijd werd voor de middagpauze. Even een broodje gescoord bij de plaatselijke buurtsuper en heerlijk even in de schaduw bij een fontein hiervan genoten.

IMG_20180805_124644

Na dit broodje waren we klaar voor de terug weg. Dat begon natuurlijk met een heerlijke afdaling maar er zaten toch ook nog wel een aantal pittige klimmetjes in. Een van de hoogtepunten van deze terugrit was een snotaap op een brommer Die meende ons te moeten vertellen dat we achter elkaar dienden te fietsen in plaats van naast elkaar….

Maar na 63 kilometer was het ons dan echt gelukt om het hotel weer te bereiken. Moe, maar wel zeer voldaan. Helaas niet zoveel foto's kunnen maken onderweg vandaag omdat het SD-kaartje dat in de camera zat besloot het te begeven. We hadden wel reserve-kaartjes mee, maar die lagen in het hotel.....

Vandaag na deze inspanning ook even heerlijk weer gezwommen in het meer en heerlijk een paar uurtjes geluierd met een boek en een zak chips.

Vervolgens natuurlijk weer tijd voor het diner. We hadden geen zin om nog heel ver te fietsen dus gelukkig was er plek bij het restaurantje waar we de eerste twee avonden ook hadden gegeten. Daar weer genoten van de spaghetti en kip. Daar ook nog even gesproken met twee Duitse mannen die naar de motorraces in Brno waren geweest. Assen kende ze wel, maar waren ze nog nooit geweest. Hebben ze toch maar geadviseerd dat volgend jaar te doen.

En nu weer op naar de dag van morgen. Wat dat wordt? Zoals het nu lijkt een rustdag wat het fietsen betreft. Maar wie weet verandert dat nog.

Tot morgen!